- Eksperci biją na alarm – polskie społeczeństwo się starzeje. Co trzeci Polak jest już Seniorem – obecnie w Polsce żyje ponad 9 mln osób powyżej 60 r.ż.
i blisko 12 mln osób powyżej 55 r.ż.
- Wzrost populacji osób starszych rodzi wyzwania ekonomiczne, społeczne oraz zdrowotne dla organizacji czy instytucji, które realizują zadania i inicjatywy dla Seniorów.
- Nawiązanie strategicznego partnerstwa między Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej a firmą Adamed w ramach programu „Adamed dla Seniora” pomoże
w wzmocnieniu aktywności społecznej Seniorów oraz ich głosu w debacie publicznej.
Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej bada potrzeby tej zróżnicowanej grupy i opracowuje rekomendacje dla przedsiębiorców oraz dostawców usług publicznych. Jednocześnie nawiązuje strategiczne partnerstwa z firmami, dla których obszar srebrnej gospodarki ma olbrzymi potencjał nie tylko z uwagi na potężną i rosnącą siłę nabywczą, ale też z uwagi na innowacyjność w tym obszarze.
Do grona Partnerów wspierających Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej (KIGS) dołączył Adamed – polska firma farmaceutyczno-biotechnologiczna, której misją jest opracowanie i wprowadzenie na światowe rynki innowacyjnych leków na kluczowe choroby cywilizacyjne. „To ważny krok w kierunku integracji tych podmiotów, dla których misja budowania świata przyjaznego wiekowi jest szczególnie bliska” – mówi Prezes Zarządu KIGS, Marzena Rudnicka.
Firma Adamed angażuje się w wydarzenia adresowane do Seniorów. Jednocześnie jest inicjatorem programu społecznego „Adamed dla Seniora”, którego celem jest wpłynięcie na zmianę stylu życia tej grupy społecznej. „To wszystko sprawia, że znajdujemy ciekawy obszar do współpracy dzięki aktywnym działaniom na rzecz Seniorów” – dodaje Marzena Rudnicka.
„Dla Adamedu nawiązana współpraca z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej, to przede wszystkim szeroki dostęp do wiedzy eksperckiej na temat Seniorów, ich problemów
i wyzwań z jakimi się zmagają. Mamy tę niesamowitą szansę realizować nasze działania pod okiem cenionych specjalistów z wielu dziedzin tzw. „srebrnej gospodarki” oraz korzystać
z opinii środowiska Seniorów pod kątem zmian w systemie ochrony zdrowia” – mówi Larysa Żuchowska, Kierownik Programu „Adamed dla Seniora”.
Od trzech lat „Adamed dla Seniora” jest partnerem największych wydarzeń senioralnych
w Polsce w tym m.in. Parady Seniora i Pikniku Pokoleń w Warszawie, Dnia Uniwersytetów III Wieku na warszawskim Torze Służewiec czy Pikniku Pro Seniore na warszawskim Ursynowie. W 2019 roku wydarzenia, które odbyły się pod patronatem „Adamed dla Seniora” zgromadziły ponad 19 tys. Seniorów. W ich trakcie, w ramach specjalnej strefy programu uczestnicy mogli skorzystać z badań profilaktycznych m.in. pomiaru ciśnienia i poziomu glukozy, badania kostka-ramię, spirometrii oraz konsultacji z lekarzem pulmonologiem i chirurgiem naczyniowym. Dodatkowo Adamed organizuje treningi nordic walking oraz indywidualne konsultacje z profesjonalnymi trenerami.
Adamed – to polska firma farmaceutyczno-biotechnologiczna, która powstała na bazie polskiej myśli naukowej
i własnych patentów. Jest producentem blisko 500 produktów nowej generacji, oferowanych zarówno polskim, jak i zagranicznym pacjentom z 70 krajów świata.
Posiada swoje przedstawicielstwa w Rosji, Hiszpanii, Kazachstanie, Czechach, Uzbekistanie, Wietnamie, na Słowacji, Ukrainie i we Włoszech. Obecnie zatrudnia 2220 osób. Od ponad 19 lat firma prowadzi własną innowacyjną działalność badawczo-rozwojową.
Tworzy konsorcja naukowo-przemysłowe z wiodącymi uniwersytetami oraz instytutami naukowymi w kraju i za granicą. Własność intelektualna firmy chroniona jest prawie 200 patentami w większości krajów na świecie.