IV Kongres Gospodarki Senioralnej

Autor w dziale
98

JAK BUDOWAĆ ŚWIAT PRZYJAZNY SENIOROM?

W Polsce jest prawie 12 milionów osób w wieku 55+. Czy rynek produktów i usług nadąża za potrzebami konsumenckimi seniorów?

Dostosowanie otoczenia i rynku w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby osób 55+ oraz określenie potencjału rynkowego w segmentach srebrnej gospodarki – to główne zagadnienia odbywającego się w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju IV Kongresu Gospodarki Senioralnej. Wydarzenie jest organizowane cyklicznie z inicjatywy Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej. Tematem tegorocznego Kongresu jest „Świat na miarę wieku czyli srebrna rewolucja na rynku konsumenckim”.

Podczas kongresu przedstawiono wnioski z badania Silver Book 2019, pierwszego w Polsce kompleksowego raportu o konsumentach 55+.  Publikacja została przygotowana przez Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej oraz KANTAR Polska S.A..

Pokazano portret polskich seniorów nie tylko w ujęciu współczesnym, ale też określono zmiany tej grupy na przestrzeni ostatnich 20 lat. Raport zrywa ze stereotypami, mówi o obserwowanej zmianie stylów życia, oraz o tym, że grupa seniorska „młodnieje” fizycznie i psychicznie z dekady na dekadę. Zmieniają się zachowania i potrzeby. Jest to stymulowane między innymi coraz dłuższym życiem, lepszym stanem zdrowia,  poprawiającą się sytuacją finansową oraz akceptacją społeczną. Wiek przestaje być przeszkodą w samorealizacji, a jedynie czasem wymaga wsparcia.

„Dzisiejszy Senior nie funkcjonuje wyłącznie w roli babci lub dziadka. Szczególnie „młodsi” Seniorzy chcą się starzeć dynamicznie i zachować jak najdłużej najwyższą jakość życia. To czas dla nich i pracowali na ten okres całe życie. Osoby, które używały smartfona i internetu nagle nie przestaną go używać i tak jak wcześniej, będą śledzić nowinki technologiczne” – podkreśla Marzena Rudnicka, Prezes Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej. 

Komunikat Prasowy_KIGS_IV Kongres Gospodarki Senioralnej_27.11.18

54321
(1 vote. Average 5 of 5)