Oferta szkoleń
Obsługa dojrzałego klienta
czyli jak skutecznie komunikować się
z grupą silversów?
Wykłady i warsztaty dla pracowników domów mediowych i agencji reklamowych przygotowane przez Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej
Kto tworzy reklamy ?
- Średnia wieku w branży reklamowej to 34 lata
- Bardziej “Strangers Things” niż “Na wspólnej”
- Telewizja? Owszem tak, ale na laptopie
Żródło: raport AdNation firmy Kantar na zlecenie TVN Media
Silversi jako grupa
targetowa
- najbardziej zróżnicowana grupa klientów
- obraz seniora w reklamach przestał być aktualny kilkanaście lat temu
- to coraz szybciej rosnąca wielomilionowa grupa odbiorców
Struktura wieku ludności w Polsce odwraca się
Już obecnie w Polsce jest więcej osób 60+ niż dzieci i młodzieży (0-20 lat),
Ponad 1/3 krajów europejskich ma mniejszą liczbę ludności niż Polska ma seniorów.
Senior czyli kto ?
Ponad 9 milionów klientów
Czy Twój zespół wie, jak ta grupa żyje, co jest dla niej ważne i jak do niej dotrzeć?
Senior to schorowana staruszka czy silvers z modną brodą?
Telewizja to okno na świat
Tak, ale blisko co druga osoba z grupy 55+ regularnie korzysta z internetu w komputerze czy na smartfonie*
Czytają gazety
Tak, ale coraz częściej w wersji elektronicznej do porannej kawy
Nie mają pieniędzy na leki
Ponad 70% emerytów dobrze ocenia swoją sytuację materialną*, a roczny budżet rozporządzalny osób 60+ to łącznie 135 mld złotych**
Wierzą w reklamy
To nie wiara, a konkretny przekaz może stanowić o sukcesie.
Są wyczuleni na fałsz i próby stygmatyzacji wieku.
Ja mam wreszcie czas na przyjemności, a w reklamie ciągle te wnuki I smarowanie kremem kręgosłupa
Dlaczego senior nie reklamuje kasków rowerowych albo sportowych butów? Przecież to są rzeczy, których używamy na codzień.
Potrzebuję kremu przeciwzmarszczkowego, ale wkurza mnie, gdy muszę podejść do regału z napisem “50+”
Ciągle mi każą redukować zmarszczki I tkankę tłuszczową, a ja lubię swoją 60-tkę!
Nie chcę kupować rzeczy najlepszych dla seniora, chcę kupować rzeczy najlepsze
Reklama musi być konkretna i przyjemna. Czasem człowiek ogląda czy patrzy na plakat i nie wie, o co chodzi.
Podzielimy się z Wami wiedzą
- Szkolenie w postaci wykładu lub warsztatów to najlepsze poznanie silversów
- Możemy omówić raporty i analiz KIGS oraz partnerów Instytutu
- Mamy fajną wiedzę z licznych badań fokusowych i ankiet prowadzonych wśród seniorów
- Znamy narzędzia skutecznego budowania komunikacji z tą grupą odbiorców
Marzena Rudnicka
Prezes KIGS
Fundator Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej, Marzena Rudnicka jest autorką innowacyjnych rozwiązań w silver economy oraz publikacji m.in. „Gospodarka senioralna nową gałęzią gospodarki narodowej”, w tym definicji gospodarki senioralnej.
- Ekspert w Komitecie Nauk Demograficznych Polskiej Akademii Nauk
- Członek Rady Dostępności przy Ministrze Funduszy i Polityki Regionalnej.
- Członek Rady Fundacji Obywatelski Parlament Seniorów.
- Stały juror w międzynarodowym konkursie Silvereco.org oceniający oferty firm z całego świata w obszarze dostosowania do potrzeb dojrzałego klienta
- Współautorka książki „Marketing generacji silver” (2020)
Katarzyna Bieniek
Koordynatorka zespołu szkoleń
Absolwentka podyplomowych studiów Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie SWPS. Od 1016 roku ekspert Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej.
Prowadzi i koordynuje projekty szkoleniowe związane z zarządzaniem wiekiem (zespoły międzypokoleniowe) oraz obsługą dojrzałego klienta.
Katarzyna ma doświadczenie w pracy z seniorami. Wykorzystuje spotkania fokusowe i wywiady pogłębione z osobami starszymi w wielu projektach dla poszczególnych firm i branż.