Oferta szkoleń

Obsługa dojrzałego klienta

czyli jak skutecznie komunikować się
z grupą silversów?

Wykłady i warsztaty dla pracowników domów mediowych i agencji reklamowych przygotowane przez Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej

Kto tworzy reklamy ?

  • Średnia wieku w branży reklamowej to 34 lata
  • Bardziej “Strangers Things” niż “Na wspólnej”
  • Telewizja? Owszem tak, ale na laptopie

Żródło: raport AdNation firmy Kantar na zlecenie TVN Media

Obraz2
Obraz2

Silversi jako grupa
targetowa

  • najbardziej zróżnicowana grupa klientów
  • obraz seniora w reklamach przestał być aktualny kilkanaście lat temu
  • to coraz szybciej rosnąca wielomilionowa grupa odbiorców

Struktura wieku ludności w Polsce odwraca się

Już obecnie w Polsce jest więcej osób 60+ niż dzieci i młodzieży (0-20 lat),

Ponad 1/3 krajów europejskich ma mniejszą liczbę ludności niż Polska ma seniorów.

Bez nazwy-6

Senior czyli kto ?

Ponad 9 milionów klientów

Czy Twój zespół wie, jak ta grupa żyje, co jest dla niej ważne i jak do niej dotrzeć?

Senior to schorowana staruszka czy silvers z modną brodą?

Obraz7

Telewizja to okno na świat

Tak, ale blisko co druga osoba z grupy 55+ regularnie korzysta z internetu w komputerze czy na smartfonie*

Czytają gazety

Tak, ale coraz częściej w wersji elektronicznej do porannej kawy

Nie mają pieniędzy na leki

Ponad 70% emerytów dobrze ocenia swoją sytuację materialną*, a roczny budżet rozporządzalny osób 60+ to łącznie 135 mld złotych**

Wierzą w reklamy

To nie wiara, a konkretny przekaz może stanowić o sukcesie.

Są wyczuleni na fałsz i próby stygmatyzacji wieku.

Ja mam wreszcie czas na przyjemności, a w reklamie ciągle te wnuki I smarowanie kremem kręgosłupa

Dlaczego senior nie reklamuje kasków rowerowych albo sportowych butów? Przecież to rzeczy, których używamy na codzień.

Potrzebuję kremu przeciwzmarszczkowego, ale wkurza mnie, gdy muszę podejść do regału z napisem “50+”

Ciągle mi każą redukować zmarszczki I tkankę tłuszczową, a ja lubię swoją 60-tkę!

Nie chcę kupować rzeczy najlepszych dla seniora, chcę kupować rzeczy najlepsze

Reklama musi być konkretna i przyjemna. Czasem człowiek ogląda czy patrzy na plakat i nie wie, o co chodzi.

Obraz2

Podzielimy się z Wami wiedzą

  • Szkolenie w postaci wykładu lub warsztatów to najlepsze poznanie silversów
  • Możemy omówić raporty i analiz KIGS oraz partnerów Instytutu
  • Mamy fajną wiedzę z licznych badań fokusowych i ankiet prowadzonych wśród seniorów
  • Znamy narzędzia skutecznego budowania komunikacji z tą grupą odbiorców

Marzena Rudnicka

Prezes KIGS

Fundator Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej, Marzena Rudnicka jest autorką innowacyjnych rozwiązań w silver economy oraz publikacji m.in. „Gospodarka senioralna nową gałęzią gospodarki narodowej”, w tym  definicji gospodarki senioralnej.

  • Ekspert w Komitecie Nauk Demograficznych Polskiej Akademii Nauk
  • Członek Rady Dostępności przy Ministrze Funduszy i Polityki Regionalnej.
  • Członek Rady Fundacji Obywatelski Parlament Seniorów.
  • Stały juror w międzynarodowym konkursie Silvereco.org oceniający oferty firm z całego świata w obszarze dostosowania do potrzeb dojrzałego klienta
  • Współautorka książki „Marketing generacji silver” (2020)

Katarzyna Bieniek

Koordynatorka zespołu szkoleń

Absolwentka podyplomowych studiów Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie SWPS. Od 1016 roku ekspert Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej.

Prowadzi i koordynuje projekty szkoleniowe związane z zarządzaniem wiekiem (zespoły międzypokoleniowe) oraz obsługą dojrzałego klienta.

Katarzyna ma doświadczenie w pracy z seniorami. Wykorzystuje spotkania fokusowe i wywiady pogłębione z osobami starszymi w wielu projektach dla poszczególnych firm i branż.

Translate »
Skip to content