„ZŁOTE LATA” DLA SENIORÓW

Już w najbliższą niedzielę, 7 października ok. godz. 11:45, w radiowej Jedynce startuje edukacyjny serial słuchowiskowy “Złote Lata”.

Na przykładzie codziennego życia rodziny Lewandowskich, w dowcipny sposób przybliżone będą problemy, z którymi na co dzień spotykają się seniorzy. Audycja jest częścią kampanii „Senior Znaczy Szacunek” prowadzonej przez Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej.

Serial ma aspekt edukacyjny, a jego pomysł powstał w Krajowym Instytucie Gospodarki Senioralnej. „Chcemy zdjąć zasłonę milczenia i zwrócić uwagę na problemy, które napotykają seniorzy próbując odnaleźć się w szybko zmieniającej się rzeczywistości. A jak nie inaczej to zrobić, niż poprzez zabawne słuchowisko, które dzieje się w domu osób, które mogłyby być naszymi sąsiadami?” – zaznacza Marzena Rudnicka, prezes KIGS.

Pierwszy odcinek poświęcony jest wyłudzeniom i ma ostrzec przed nieuczciwymi firmami, które podsuwają niekorzystne dla klientów umowy. Bohaterowie, Hanna i Zenon, na skutek działania oszusta podpisują złą umowę. Po interwencji syna i dzięki konsultacjom z policją, udaje im się skutecznie zerwać niekorzystne zobowiązanie finansowe. Dowiadują się też, że od umowy zawartej poza biurem firmy, np. w domu, można odstąpić w terminie 14-dni od jej podpisania.

“Złote lata”, 10-odcinkowe minisłuchowisko wg. scenariusza Ewy Patrycji Sienkiewicz przygotował Teatr Polskiego Radia. Serial będzie emitowany w radiowej Jedynce, w paśmie „Czas pogody”, w każdą kolejną niedzielę, ok. godz. 11.45.

Główne postaci grają: Elżbieta Gaertner i Mirosław Wieprzewski.

Postała obsada: Barbara Zielińska, Piotr Bajor, Damian Kulec, Wojciech Machnicki, Julia Kołakowska-Bytner, Ewa Kania, Elżbieta Kijowska, Waldemar Barwiński.

Pomysłodawca słuchowiska – Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej

Partner słuchowiska – Tauron

Koordynator akcji – agencja Quattro por Quattro

Słuchowisko powstało jako część kampanii edukacyjno-informacyjnej „Senior Znaczy Szacunek” 2018, której inicjatorem jest Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej, a głównym partnerem akcji jest firma Tauron.

„Złotych Lat” będzie można posłuchać na stronie www.kigs.org.pl oraz www.oksenior.pl, gdzie sukcesywnie po emisji radiowej będą dodawane kolejne odcinki. Planowana jest również możliwość wydrukowania wersji pisanej słuchowiska.

Translate »
Skip to content